Dure kant-en-klaartuinen verkopen als warme broodjes

Hoveniersbranche richt zich steeds meer op markt in het hoogste segment

Terwijl veel bedrijven in zwaar weer raken door de coronapandemie, lijkt voor de hovenierssector een gouden eeuw aangebroken. De ordermappen zitten bomvol. ‘Mensen werken thuis. Ze kijken nu de hele dag uit op de tuin. Die wordt dan plots belangrijker’, zegt Rob Mocking van Dutch Quality Gardens – Mocking Hoveniers. Het mag ook wat kosten, zo blijkt. Juist de tuinen in het hogere segment vinden gretig aftrek. Ze worden steeds vaker turnkey opgeleverd, compleet met bloembollen en zwembad.

De vraag naar kostbare turnkey tuinen lijkt een nieuwe trend. Toch ziet Hugo van Hooff, directeur van Adezz, producent van tuinproducten, dat die ontwikkeling al langer gaande is. ‘We zien dat onze klanten grotere projecten durven aannemen. Ze hebben tegenwoordig vaker zelf alle benodigde kennis en vaardigheden in huis om zo’n klus in zijn geheel aan te nemen.’

Lees het complete artikel via Vakblad De Hovenier

dure kant en klaartuinen verkopen als warme broodjes